dijous, 21 de novembre del 2013

Croquetes de pollastre i xampinyons

Se'ns esmolen les dentetes quan la mare fa croquetes... 

Heu llegit els poemes de Miquel Martí i Pol sobre el menjar? Els recomano totalment, descriu tant bé les sensacions a l'hora del menjar... amb les paraules és capaç de fer-te venir la boca aigua!! En aquest cas, jo no intentaré fer-vos venir la boca aigua amb les meves paraules, però us ajudaré a fer unes croquetes boníssimes!

He de confessar que les croquetes de compra no m'agraden massa... les casolanes els donen mils de patades! Així que la meva curiositat culinària m'ha fet intentar elaborar aquestes croquetes, la recepta de la qual fa poc vaig aprendre.


Espero que us animeu a fer-la, perquè val la pena! Ja em direu els resultats!

INGREDIENTS

200g de petxuga de pollastre
200g de xampinyons
120g de mantega
120g de farina
1 L de llet
sal, pebre, nou moscada
1 ou i pa ratllat per a l'arrebossat


PREPARACIÓ

Tallem els xampinyons a dauets i els fregim a una paella fins que canviïn a un color més fosc. Els reservem.

El pollastre el tallem a trossos grossos per a fregir-lo a la paella, un cop estigui blanc (no és necessari que es comenci a dorar), el treiem del foc i esperem a que es refredi una mica. Un cop fred, el tallarem a dauets d'una mida semblant a la dels xampinyons. El reservem juntament amb els xampinons.

Desfem la mantega a la paella i, tan bon punt estigui desfeta, hi afegim els xampinyons i el pollastre prèviament fregits. Afegim la llet hi anem remenant a mesura que anem afegint la farina tamitzada (per evitar molts grumolls). Remenem fins que la barreja espessegi i la corregim de sal i pebre (al gust), així com també la nou moscada. Un cop espessa la reservem fins que es refredi.

Quan la barreja està freda procedim a donar format a les croquetes. El format de compra normalment és el cilindre allargadet, però jo en aquest cas les he intentat fer rodones (bé, ho accepto, ha sortit més aviat una forma a lo "bunyol"...).


Escalfem un parell dits d'oli en una paella i anem fregint les croquetes, prèviament arrebossades amb l'ou i el pa ratllat.

I a menjar!!!


CROQUETES

Se'ns esmolen les dentetes
quan la mare fa croquetes.

Ben rosses i cruixidores,
no te'n menges, en devores!

En qualsevol ocasió,
si hi ha croquetes, millor.

Bon profit de Miquel Martí i Pol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada